Reclamele la pariuri și jocuri de noroc, adesea neetichetate, au acaparat online-ul și televiziunea, după cum a explicat influencerul Silviu Istrate, cunoscut sub numele de Faiăr, într-un interviu pentru Libertatea. Aceste reclame ajung chiar și la adolescenți și copii, deși jocurile de noroc sunt legal interzise minorilor. În prezent, o metodă prin care industria jocurilor de noroc reușește să facă asta este prin așa-numitele „stream-uri de păcănele”, arată jurnaliștii de la publicația Pressone.
O industrie în plină expansiune și în România, care valorează sute de milioane de dolari.
Cum funcționează? Influenceri sau youtuberi cu sute de mii de urmăritori promovează jocurile de noroc în transmisiuni live care pot dura până la 7 ore. Unul dintre aceștia este Alex Ghiduș, în vârstă de 26 de ani, cu peste 340.000 de abonați pe YouTube. Seară de seară, Alex transmite live în timp ce se joacă la păcănele online, timp de 2-3 ore.
În ultimii ani, transmisiunile live de păcănele au fost o prezență constantă pe toate platformele majore de streaming, inclusiv Twitch, atât în peisajul online românesc, cât și în cel internațional.
Profiturile uriașe pentru streameri. Acest tip de conținut aduce profituri uriașe celor mai populari streameri din SUA. Este și cazul lui xQc, unul dintre cei mai vizionați streameri din lume, care a jucat peste jumătate de miliard de dolari în timpul stream-urilor sale de păcănele.
Platforma Twitch a început să limiteze conținutul care promovează jocurile de noroc, după ce un streamer a fost acuzat că și-a înșelat fanii și colegii pentru a-și satisface dependența de păcănele. Numărul vizionărilor stream-urilor cu păcănele a scăzut cu 75%.
Pentru a evita aceste restricții, influencerii s-au mutat pe o nouă platformă de streaming: Kick, lansată de stake.com, unul dintre cele mai mari cazinouri online din lume, și streamer-ul de păcănele Trainwreckstv.
Lui xQc i s-au oferit aproximativ 100 de milioane de dolari pentru a transmite live și pe Kick. Alți youtuberi din SUA au câștigat peste 360 de milioane de dolari din live-uri cu păcănele, în doar 16 luni de activitate.
În lumea live streaming-ului românesc, influencerii de păcănele pot fi împărțiți în două categorii: creatori de conținut care au devenit populari în alte moduri și care apoi se ocupă și de păcănele; și creatori de conținut care și-au început carierele online jucând la păcănele și care fac doar asta.
Streameri precum Colo, Str3su și Alex Ghidush se regăsesc în prima categorie, în timp ce nume precum SterO SlotS, Aparate Pacanele Slots, Seven Slots și Pacanele Sexy sunt în a doua categorie.
Un studiu citat de PressOne arată că reclamele marilor companii de jocuri de noroc se adresează chiar și adolescenților cu vârste între 14 și 17 ani, iar, conform aceleiași cercetări, 66% dintre aceștia aleg un produs din domeniu în funcție de reclamă, fiind atrași de promoții sau oferte speciale.
Copiii sunt atrași de reclamele pentru jocurile de noroc promovate în stream-uri de păcănele, fapt confirmat atât de studii cât și de streameri care recunosc că există copii care îi urmăresc și că mulți mint cu privire la vârstă pentru a-și face conturi online.
Source link